Jak oczyścić organizm z nikotyny?

Jak oczyścić organizm z nikotyny? Jest to bardzo ciekawe pytanie dla osób zmagających się z rzuceniem tego nałogu. Nikotyna, zaraz po alkoholu jest drugim legalnym narkotykiem. Tak, nikotyna jest narkotykiem, czyli substancją silnie uzależniającą, powodującą często większe spustoszenia w organizmie niż niektóre narkotyki nielegalne.

Substancje zawarte w nikotynie, po uwolnieniu się i dostaniu do mózgu wyzwalają hormony pobudzające endorfiny do pracy. Dzięki temu sprytnemu sprzężeniu po zapaleniu papierosa czujemy się uspokojeni i zrelaksowani.
Nie bez powodu, ludzie łączą często seks z paleniem 😉 Niemniej jednak o ile ten pierwszy działa na nas pozytywnie i naprawdę energetycznie w sposób właściwy ładuje, o tyle ten drugi wzbudza w nas tylko takie złudne wrażenie, niszcząc nasz organizm i portfel. Walka z nałogiem nikotynowym, zwłaszcza długoletnim, nie jest łatwa nie mniej jednak, bardzo się opłaca. Tak więc, co zrobić by oczyścić nasz organizm z nikotyny? Postaram się trochę przybliżyć ten temat.

Najważniejsza jest chęć poddania się ciężkiej, choć nie niemożliwej walce z nałogiem jakim jest palenie papierosów. Najlepiej jest wspomóc się w walce z nikotyną środkami naturalnymi, myślę że takie zadziałają znaczenie lepiej od chemicznych odpowiedników. I tak, pierwszym i najłatwiejszym sposobem oczyszczania organizmu z nikotyny jest picie zielonej herbaty. Wiem, że niektórym jej smak nie odpowiada, ale proszę was, chyba nie chcecie mi powiedzieć że dobrej jakości zielona herbata jest gorsza w smaku niż papieros? 😉 ok, sprawa dyskusyjna, szczególnie dla zagorzałych palaczy, niemniej jednak gwarantuję że w zielonej herbacie każdy znajdzie coś dla siebie. Dodatkowo można do niej dołożyć ulubione dodatki takie jak liść mięty, kardamon, cynamon, imbir, czy sok owocowy i już zielona herbata zaczyna mniej przerażać 😉 Ale wróćmy do tego, dlaczego zielona herbata jest dobra w walce z nikotyną? Głównie dlatego, że jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy, które walczą z wolnymi rodnikami tworzącymi się podczas palenia papierosów. Te z kolei powodują starzenie sóry i nowotwory. Dlatego w czasie oczyszczania organizmu dobrze jest pić duże ilości zielonej herbaty.

Untoxin

Kategoria: Detox

Oczyść swój organizm z toksyn!

Hello Slim

Kategoria: Detox

Oczyść swój organizm z Hello slim!

Następnym „niszczycielem” nałogu nikotynowego jest niepozorna i jakże piękna roślina, o nazwie żółta akacja. Jej sekret tkwi w tym, że w swoim składzie posiada cytyzynę, która zastępuje stopniowo nikotynę i obniża głód nikotynowy. Napar z żółtej akacji, warto więc pić przynajmniej raz w tygodniu. Kolejną ciekawą propozycją jest, dostępny w każdej aptece, winian potasu. Łyżkę tego specyfiku wymieszaną w szklance wody, pijemy
wieczorem przed położeniem się do łóżka. W czasie snu mieszanka zaczyna działać, absorbując nikotynę z organizmu. Rano głód nikotynowy jest dużo mniejszy. Dodatkowo bardzo skuteczne w oczyszczaniu organizmu z nikotyny mogą okazać się zioła, polecane są takie jak mniszek lekarski, pokrzywa, dziurawiec, krwawnik. Wypłukują one toksyny z organizmu i uspokajają lekko układ nerwowy. Ważne jest też, by pić dużo wody, minimum 2 litry dziennie. Zapewni to odpowiednie nawodnienie organizmu i wypłuka również z niego nikotynę. Dobrze jest też nie przebywać w miejscach gdzie ludzie palą. Bierne palenie jest równie szkodliwe, co tradycyjne, a dodatkowo nasza odzwyczajająca się od palenia psychika, nie będzie zadowolona z wdychania dymu i będziemy mieli ochotę sięgnąć po papierosa. A nie o to przecież chodzi w odtruwaniu naszego organizmu i w przezwyciężaniu tego nałogu. W procesie oczyszczania organizmu z nikotyny, istotny jest również ruch. Najlepszy byłby na świeżym powietrzu, niemniej jednak każdy wysiłek fizyczny będzie zbawienny dla naszego organizmu. Tak więc, wybierz to co najbardziej lubisz, może to być jazda rowerem, gra w piłkę, bieganie, pływanie. Dzięki aktywności fizycznej dotlenisz swoje zanieczyszczone płuca i poczujesz się lepiej, dzięki wydzielanym przy wysiłku endorfinom. Musisz tylko uważać, żeby się nie przeforsować, palacze (szczególnie z długim stażem) mają obniżoną kondycję fizyczną.

Niemniej jednak z każdym kolejnym treningiem będzie lepiej, więc warto czekać na efekty. Jak widać walka z nikotyną nie jest łatwa, jednak nie jest też niemożliwa i dzięki paru dość prostym zmianom i odrobinie silnej woli już po miesiącu zapomnisz że paliłeś i poczujesz się lepiej. W walce mogą Ci też pomóc spotkania psychologiczne, na których będziesz mógł wyrzucić swoje słabości i frustracje związane z rzuceniem nałogu.


Autor

  • Fan zdrowego trybu życia. Uwielbia gotować zdrowe przekąski a w wolnych chwilach chodzić po górach i relaksować się nad jeziorem. Do najbliższego jeziora ma tyle samo co do najbliższych gór więc zazwyczaj musi rzucać monetą gdzie się wybrać.

6 komentarzy

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.